Niets moet - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu Niets moet - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Yvonne - WaarBenJij.nu

Niets moet

Door: YvonnePierre

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Augustus 2011 | Thailand, Hua Hin

Vandaag hebben we dan toch eindelijk onze rustdag genomen. Vanochtend pas om half twaalf gaan douchen. Ze hadden vandaag ook ons ontbijt op ons terras geserveerd.
Om half twee vanmiddag zijn we even naar het centrum van Hua Hin gegaan waar we eerst wat door de straatjes hebben geslenterd, toen we een leuk tentje zagen waar we zijn neer gestreken om wat te eten en te drinken.
Niet echt een slechte gedachte van ons want toen we net eten geserveerd hadden gekregen begon het wat te druppelen en voor we er erg in hadden kwam het met bakken uit de hemel. We zagen aan de overkant van de straat gewoon een klein stroompje water ontstaan.
Maar we zaten goed, hebben het een uurtje of wat volgehouden daar, want ja wat wil je na ieder drie cola en een Fanta plus eten waren we voor de hele middag een hele 3 euro kwijt.
Uiteindelijk toen het wat droger was zijn we maar opgestapt want toen werd het ook tijd om te gaan want we hadden om vijf uur de taxi weer terug naar ons resort.
De chauffeur zou ons weer oppikken op dezelfde plaats als we afgezet waren. Bleek dat die straat helemaal onder water stond. Als je daar met de rolstoel doorheen zou gaan,dan was je tot halverwege je onderbenen nat geworden.
Maar ja dat begrijpt onze chauffeur niet. Dus die rijdt mooi die straat in, wij al zwaaien dat hij moet stoppen, en parkeert op de afzetplaats.
Yvonne is er naartoe gelopen, maar moest een klein stukje een straat in en toen ze aankwam was de vogel gevlogen.
Ondertussen had de manager ons gebeld waar we waren. Ga dat maar eens uitleggen waar je staat, straatnamen heb ik nergens gezien. Maar uiteindelijk is het toch goed gekomen.
Onderweg nog even gestopt langs een wegrestaurant om wat te eten. Vraagt de kok of het pittig moet zijn. Yvonne had al een keer aangegeven van een beetje, ik dacht och laat ik eens zeggen dat het gerecht moet zoals ze het altijd maken. Nou dat heb ik geweten. Het fikte mijn mond uit. Cola drinken hielp ook niet echt. Weer een ervaring rijker. Ondertussen was onze chauffeur weer terug dus de terugtocht kon beginnen (10 minuten :)).
Morgen gaan we naar Kanchanaburi (River kwai) en de Tiger tempel. Beloofd weer een leuk dagje te worden.

• 21 Augustus 2011 - 21:24

Anja&Marc:

Goed om te weten dat jullie van pittig houden! Gelukkig lijkt het erop dat jullie de tocht overleven.. '-)

• 22 Augustus 2011 - 12:31

Conja En Jan:

Dat wordt afkicken als jullie terug zijn. Vooral de prijzen, niet te vergelijken.