Dag 15 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Dag 15 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Dag 15 New York

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 September 2012 | Verenigde Staten, New York

We werden wakker vandaag en beiden hadden we zoiets van, laat ons maar liggen deze ochtend. Maar er stond weer genoeg op de planning, dus eruit!
We wilden eerst met de metro naar het Yankee stadium. Alleen kon je daar tussen 12 en 13.30 uur een toer nemen door het stadium. Maar dan hebben we te weinig tijd om de andere dingen te bekijken. Dus dat slaan we over. In plaats daarvan zijn we terug gegaan naar 42st street en hebben daar de offical merchandise store bezocht. We krijgen het helemaal door met de metro dus wij op pad naar het WTC. Nou ja waar de voormalige gebouwen hebben gestaan dan, het WTC Memorial. Vorige avond alvast via de website kaarten besteld en vanochtend beneden in de centrale computerruimte uitgeprint. Dat scheelt enorm in de wachttijd. Zonder kaarten kom je namelijk niet binnen. We moesten weer door een scan natuurlijk. Vanochtend toen we vertrokken was het echt schitterend weer buiten, zonnetje erbij, helemaal super. Maar toen we op het memorial stonden kwam er toch een enorme plensbui naar beneden waar je u tegen zegt. Gelukkig vonden we nog een schuilplek voordat het echte werk begon maar er waren veel mensen die niet zo gelukkig waren en echt tot op de huid nat waren. Het is echt wel een plek waar je even stilstaat bij het feit dat daar 2977 mensen om het leven zijn gekomen. Ze hebben er wel echt iets moois van gemaakt, op de plaatsen waar de originele twin towers hebben gestaan hebben ze twee enorme putten gemaakt met daarom heen alle namen van de slachtoffers en in deze putten zijn watervallen die 24 uur lopen. Ze zijn al weer bezig met het bouwen van nieuwe torens eromheen. Van hieruit zijn we op weg gegaan naar Miss Liberty. We hebben de gratis Ferry genomen naar Staten Island, hierdoor hadden we een prachtig zicht op de skyline van New York en een super zicht op het Vrijheidsbeeld. Het kostte een uur om weer terug te komen op manhattan maar het was zeker de moeite waard. Inmiddels terug op het eiland was het alweer half vijf, tijd om de metro terug te nemen. Het was weer een vermoeiende dag met veel wandelen. Morgen mogen we ons alweer opmaken om het vliegtuig naar huis te nemen maar gelukkig hebben we dan nog een week om even tot rust te komen voor we weer aan de slag mogen.

• 01 Oktober 2012 - 14:40

Conja Joosen:

Aan alles komt n eind, maar jullie hebben weer iets om op terug te kijken. Goede terugvlucht, conja

• 01 Oktober 2012 - 21:13

Barry:

Goede vlucht gewenst. Ik ga mijn best doen om me niet te verslapen... :-)

Tot over een aantal uren!!!