Dag 12 Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Dag 12 Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Dag 12 Miami

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 September 2012 | Verenigde Staten, Miami

Rustig aan begonnen vanochtend, we raken een beetje uitgeput door al dat gereis en elke dag heel vroeg op. Eerst maar eens naar een bakery en cafe gelopen hier verderop de straat voor een simpel ontbijtje. Gelukkig hebben we dat tot nu toe nog altijd kunnen vinden. Daarna zijn we vertrokken naar Miami Ocean Drive. Soort van heeeeeele lange scheveningse boulevard in de Art Deco District. Hier staan de pastel gekleurde gebouwen die zo bekend zijn van Miami. Het was gelukkig niet zo heet vandaag, not! Het was bloedheet maar daar houden wij wel van. Lekker een beetje de boulevard op en af gelopen, eerst aan de kant van het strand, daarna terug over de kant van de gebouwen. We hadden beide weer het gevoel dat we iets nieuws zagen. Ze hebben hier ook gewoon lekker terrasjes met hier en daar vernevelaars waar we natuurlijk dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Na een paar uur hier te hebben doorgebracht zijn we naar een andere wijk gereden: Little Havana. Deze wijk heet zo omdat hier de meeste mensen cubaanse imigranten zijn. Hier wordt ook maar weinig engels gesproken, zelfs de reclames die hier worden vertoond zijn in het spaans. Hier hebben we de oude mensen op een pleintje zien schaken en domino spelen, heel typisch voor deze wijk. Ook zijn we in een sigarenwinkel geweest waar ze vroeger nog zelf de sigaren deden rollen maar waar ze tegenwoordig de sigaren gewoon van een grossier laten komen. Je kunt hier nog wel de echte cubaanse sigaren kopen, de duurste was 38 dollar per stuk, nou dan doe je er wel even mee lijkt mij. Morgen staat onze vlucht naar New York city op het programma, we vliegen om 12.00 uur 's middags en hopen dan rond 15.00 uur te landen. Hopelijk kunnen we morgenmiddag alvast een kijkje in de buurt nemen, de straat van ons hotel komt uit bij de ingang van Central Park. We zullen zien.

• 28 September 2012 - 11:47

Barry:

Ziet er weer leuk uit, maar het klinkt al warm haha...

Oppassen dat ik jullie niet ga vergeten over enkele dagen. Oh shit, heb ik jullie nu al aan thuis laten denken? :-p