Dag 13 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Dag 13 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Dag 13 New York

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Vandaag hebben we het vliegtuig gepakt naar New York. We vlogen om twaalf uur in de middag en zouden om drie uur landen. Helaas is dat niet gelukt, want er was drukte in de lucht voor JFK airport. Hierdoor werden we in een wachtlijn gezet en moesten we wat rondjes blijven vliegen totdat we aan de beurt waren, hierdoor landen we pas om half vier. Eer dat we uit het vliegtuig waren en onze koffers hadden waren we alweer een half uur verder. Ok en nu, want een auto hebben we niet meer, dus een taxi zoeken. Potjandorie dat was ook nog niet zo makkelijk zeg, er stond een rij van hier tot ginder, dus wij aansluiten in deze rij. Tjee, bijna twintig minuten laten konden we dankzij een overijverige taxibediende voor kruipen in de rij en mochten we iets eerder met een taxi mee. Dan moet je de mensen zien kijken en reageren die voor je in de rij staan te wachten, het beste is gewoon negeren en instappen. Wij hebben er ook niet om gevraagd, maar het was wel fijn. Na navraag bij de chauffeur blijkt dat we nog een uur moeten rijden naar ons hotel, leuk. En wij nog wel denken vanochtend dat we nog wel iets van New York zullen zien vandaag, dat ging hem dus niet worden. Ons hotel is wel super moeten we zeggen, we zitten midden op Broadway, als we hier 74th street uitlopen komen we in Central Park. Om een of andere reden hebben we ook nog een upgrade gekregen naar een suite, wat inhoud dat we dus niet alleen een slaapkamer met badkamer hebben maar ook een aangrenzende keuken met zitkamer. Hoezo luxe en geluk. Hier aan de overkant hebben we een supermarkt waar we vanavond inkopen hebben gedaan voor ons ontbijt de komende dagen, tja we hebben tenslotte niet voor niets een keuken hier. Bij de balie navraag gedaan over het openbaar vervoer, dat zou geen problemen moeten opleveren. Dus morgen kunnen we op pad, we willen eerst maar eens naar Times Square, daar in de buurt kunnen we dan te voet wel verder de highlights bekijken. Dan in de middag mocht de tijd het toelaten willen we nog naar Central Park, want 's avonds er doorheen leek ons niet zo'n goed idee.