Dag 9 Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Dag 9 Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Dag 9 Sarasota

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 September 2012 | Verenigde Staten, Sarasota

We wilden er vroeg uitkomen vandaag maar beiden hadden we weinig zin om uit bed te komen. Toch maar een half uurtje langer blijven liggen en om 6.30 uur ons bed uitgekomen.
Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de Everglades. Deze trip zou ongeveer 2,5 uur duren. Het nadeel van rijden hier in Amerika is dat de maximum snelheid 70 mph is, komt op ongeveer 112 km/h. Dan duurt het allemaal net iets langer dan in Nederland.
Aangekomen in de Everglades zijn we doorgereden naar het nationaal park. We wilden eerst met een airboot mee gaan,maar deze mogen niet varen in het nationaal park. En we hebben ze zien liggen aan de kant met houten bankjes erin, dat gaat hem dus niet worden.
Maar we hadden een alternatief, een rondvaartboot. Met een half uurtje wachttijd hebben we eerst voor de inwendige mens gezorgd en een paar broodjes laten klaarmaken. Niet zoals in Nederland met een paar plakken vlees ertussen, nee dat zijn er gelijk zoveel dat je broodje niet meer dichtkan. Maar het smaakte goed.
De everglades kan je eigenlijk vergelijken met de Biesbosch maar dan vele malen groter. Er zwemmen hier zeekoeien alleen die hebben we niet gezien. Wel hebben we diverse dolfijnen gezien, maar waren steeds te laat met het maken van een foto.
Wel hebben we veel mooie vogels gezien.
We kregen een tip van de schipper dat er twee boardwalks waren in de buurt met de kans om een alligator te zien. Dus wij op zoek naar de goed aangegeven boardwalks. Dat viel nog niet mee, zeker niet als je het vraagt aan een local en dat die het ook niet weet. Maar uiteindelijk toch gevonden.
De eerste was een klein pad waar we ook daadwerkelijk een alligator hebben gezien. Het is dat die met zijn ogen knipperde anders zou je zeggen dat het een nepper was.
Na dit gezien te hebben weer snel in de auto en de airco aan. Vandaag was het ruim boven de 30 graden zonder zon. Het was broeierig warm.
Bij de volgende boardwalk konden we door de everglades lopen over een houten pad. Was heel mooi om zo door de natuur te lopen. Aan het eind was een uitkijkvlonder. Omdat het buiten het seizoen is waren we daar met zijn tweeën. Het enige wat je hoorde waren wat insecten en heel af en toe een vogel. En dan sta je daar in de everglades, best wel indrukwekkend.
Inmiddels was het al tegen vijven en we moesten nog 2,5 uur rijden. Dus we zijn maar op pad gegaan. Onderweg nog een happie gegeten bij de Two Meatballs. Ik verzin het niet!
Krijgen we daar een bord spaghetti waar we thuis een week van kunnen eten, het is niet gek dat de amerikanen zo dik zijn.
Morgen staat ons een tripje te wachten van 4,5 uur naar de florida keys. Ben benieuwd……..

• 25 September 2012 - 11:55

Barry:

Sinds wanneer houden jullie je aan de snelheidslimiet? :)

• 25 September 2012 - 18:15

Conja Joosen:

Dus weer big,bigger,biggest, wat eten dan, verder mooie omgeving.