Dag 1 Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu Dag 1 Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Yvonne - WaarBenJij.nu

Dag 1 Washington

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 September 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 1 Washington DC
Na een goede nachtrust waren we al vroeg wakker. Lekker ontbijtje genoten van Starbucks en toen op weg naar de washington zoo waar we hopelijk de reuzepanda’s te zien zouden krijgen. We moesten wel even een stukje wandelen, ongeveer een halve mijl maar het was de moeite waard. Aan gekomen in de dierentuin, wat hier trouwens gratis te bezoeken is, gingen we al gauw op zoek. Gelukkig hoefden we niet de hele dierentuin door maar zaten ze vrij ver vooraan. Het was een groot verblijf maar gelukkig had de panda er zin in, want hij zat in een soort van grot waar hij verschillende poses aannam voor de mensen met camera’s, totdat hij het beu was en naar achteren verdween. Later hoorden we dat ze het vrouwtje binnen hielden omdat ze denken dat ze zwanger is en dus met rust laten. Maar wij hebben leuke plaatjes en dat was het belangrijkste, we konden weer verder. Op naar wat cultuur.
Terug gewandeld naar ons hotel waar we de auto opgehaald hebben en naar downtown zijn gereden waar in het cultural district alles mooi bij elkaar ligt, maar dan is ook alles gezegd, want je loopt je wel helemaal kwijt. Het is op loopafstand maar neem wel goede wandelschoenen mee want je wandelt al gauw een kilometer of 15 op zo’n middag. Wij hadden gelukkig al snel een parkeerplaatsje gevonden ergens in het midden dachten we, bleek bijna op het eind te zijn maar dat mocht de pret niet drukken. Achter ons zagen we de naald (washington monument} liggen en voor ons het capitool. Eerst maar het capitool, dat lag het dichtste bij. Hierna de wandeling ingezet richting de naald, wat ons een wandeling opbracht van zo’n 20 minuten. Onderweg natuurlijk nog veel gezien, waaronder het fbi gebouw, de archieven (deze doen we morgen want we kwamen er in de hotelkamer achter dat daar het origineel ligt van de grondwet en de First amendements) Tegenover de naald moest het White House liggen, moesten wel eerst een heel park door. Vanwege de aanslagen op de Amerikaanse ambassadeur in Sirie was er zeer strenge beveiliging, men kon niet echt dichtbij komen maar dichtbij genoeg voor wat plaatjes. Was een beetje een tegenvaller. Dan maar naar het washington monument waar we heel graag met de lift naar boven wilde voor een mooi overzicht van washington. Helaas gold daar hetzelfde, gesloten wegens de aanslagen. Bummer!
Onderweg naar de auto hadden we besloten om nog even langs Arlington cemmetary te gaan om wat uit te rusten. Nou van uitrusten kwam niet veel, want de begraafplaats lag op een enorme heuvel en uiteraard lagen de echte bezienswaardigheden bovenop de heuvel, zoals het graf van Kennedy en de tombe van de onbekende soldaat. Het graf van Kennedy hebben we nog gehaald maar de tombe was echt teveel van het goede deze dag. We waren echt moe, het was warm en we hadden het gehad. Moet zeggen dat het wel heel indrukwekkend is om bovenaan te staan en dan naar beneden te kijken en velden te zien vol van witte grafstenen, echt rijen dik. Allemaal militairen die hebben gevochten en zijn gesneuveld voor hun land in diverse oorlogen.
Het was een goede eerste dag, morgen doen we de andere helft, dan willen we het jefferson memorial zien, het standbeeld van Martin Luther King, het Lincoln memorial en the national archives.

• 19 September 2012 - 17:29

Barry:

Ik mis de foto's van al dit leuks :)